چگونه صفحه اصلی سایت را سئو کنیم؟ اهمیت سئو صفحه اول سایت چقدر است؟ آیا سئو صفحه اصلی برروی دیگر صفحات سایت تاثیر می‌گذارد؟ چگونه صفحه اصلی سایت را بهینه کنیم؟ چک لیست سئو صفحه اول سایت چیست؟ پاسخ تمام سوالات شما درباره سئو صفحه اصلی سایت در ادامه این مقاله از وندو آمده است. اگر نمی‌دانید که صفحه اصلی سایت شما سئو شده است یا نه، بدون معطلی تا انتها این مطلب را بخوانید.

چرا سئو صفحه اصلی اهمیت دارد؟

یکی از مهمترین صفحات سایت که کاربران از آن بازدید می‌کنند صفحه اول سایت است. فرض کنید به منظور خرید محصول یا استفاده از خدمات مورد نیازتان، به صفحه اول سایتی وارد می‌شوید که رابط کاربری خوبی ندارد، محتوای مورد پسند و کاربردی در آن درج نشده و نمی‌تواند نظر شما را جلب کند! آیا هنوز هم قصد دارید از این وبسایت خرید کنید یا به سرعت صفحه را بسته و به سراغ سایت بعدی از لیست برترین‌های گوگل می‌روید؟ درک این مثال می‌تواند به این سوال که چرا سئو صفحه اول سایت اهمیت دارد، پاسخ دهد! بهینه سازی صفحه اول سایت؛ علاوه‌بر بالا بردن فروش، به کاهش هزینه‌های جانبی سئو (خرید انواع بک لینک و رپورتاژ) کمک بسزایی می‌کند.

روند بهینه سازی سئو صفحه اول سایت

سئو صفحه اول سایت

فرایند بهینه ‌سازی صفحه اول سایت برای گوگل، مسیر پیچیده‌ای ندارد و وقتی بحث سئو صفحه اصلی به میان می‌آید؛ اغلب تصور می‌کنند باید تکنیک‌های سئو فنی تکنیکال را برروی صفحه اصلی پیاده‌سازی کنند. درحالی‌که سئو تکنیکال تنها بخش کوچک اما مهمی از سئو صفحه اصلی را در برمی‌گیرد. بااین‌حال، قدم اصلی بهینه سازی صفحه اول سایت این است که در جایگاه کاربر قرار بگیرید و صفحه اول سایت خود را با استفاده از قوانین گوگل طوری چیدمان کنید که بتواند نیاز کاربر را برطرف کند. البته اگر درحال کارآموزی سئو هستید یا از سئو چیزی نمی‌دانید برای بهینه سازی صفحه اصلی سایت باید از متخصصین سئو کمک بگیرید.

از بهینه شدن سرعت سایت تا سئو صفحه اصلی سایت

حتی اگر بهترین سایت از نظر کیفیت محتوا، فروش محصول یا ارائه خدمات داشته باشید و لود شدن صفحه اصلی سایت شما بیش از سه ثانیه طول بکشید، سرعت سایت پایین تلقی شده و پایین بودن سرعت سایت رابطه مستقیمی با از دست دادن کاربران دارد. افرادی که برای دریافت سوالات خود به گوگل مراجعه می‌کنند یا قصد دارند از طریق سایت‌های منتخب گوگل خرید خود را انجام دهند، می‌خواهند بدون فوت وقت به درخواستشان پاسخ داده شود. پس اگر بهینه‌سازی سرعت سایت را جدی نگیرید، مراحل دیگر سئو صفحه اصلی هیچ کاربردی نخواهند داشت. برای بالا بردن سرعت صفحات سایت و به‌ویژه صفحه اصلی، نکات زیر را در نظر بگیرید.

  • استفاده از هاست‌ مشترک اولین موردی است که به سرعت سایت ضربه وارد می‌کند. پس از یک هاست مطمئن، یک سرور (VPS) اختصاصی تهیه کنید.
  • بارگذاری تصاویر و ویدیو‌ها برروی سایت با حجم بالا باعث پایین آمدن سرعت سایت می‌شود. پس از نرم ‌افزارهای ویرایش برای فشرده‌سازی و بهینه‌سازی تصویر و ویدیوها استفاده کنید تا بتوانید با حجم کم و کیفیت بالا فایل‌های مورد نظر را برروی سایت درج کنید.
  • یکی دیگر از روش‌هایی که به بارگذاری ویدیو در سایت با حجم کمتر کمک می‌کند، استفاده از شبکه‌های اشتراک‌گذاری ویدیو مانند آپارات یا یوتیوب است. ویدیو خود را در این شبکه‌ها بارگذاری کرده و لینک ویدیو خود را مستقیم در سایت درج کنید.
  • از ابزارهای بهبود سرعت صفحه اصلی سایت که مختص به گوگل است استفاده کنید. این ابزارها در نسخه‌های انگلیسی و فارسی رایگان و پرمیوم نیز موجود هستند که با کمی جستجو می‌توانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

عنوان صفحه اصلی سایت را بررسی کنید.

تگ عنوان راهنمای راه کاربران است! انتخاب عنوان درست برای صفحه اصلی سایت، کاربران را متوجه می‌کند که با کلیک بر روی سایت، با چه اطلاعاتی روبرو می‌شوند و تا چه حد موضوع سایت شما می‌تواند به نیازهایشان پاسخ دهد. همچنین یکی از راه‌های نشان دادن موضوع سایت به گوگل، ۶۰ کاراکتری است که باید برای عنوان انتخاب کنید. استفاده کردن از کلمات کلیدی مترادف که مرتبط با هدف سایت شما است و کلمه کلیدی اصلی مورد نظر در ابتدای عنوان صفحه اصلی، سایت شما را زودتر از حد معمول به رتبه یک گوگل می‌رساند.

منوی سایت درستی را انتخاب کنید.

نتیجه انتخاب درست منو سایت، کاهش نرخ خروج کاربر از وبسایت و نتیجه آن محبوب شدن سایت برای موتور جستجو گوگل است. منو سایت باید بگونه‌ای انتخاب شود که کاربر بتواند با تنها سه کلیک به صفحات مهم سایت برسد (می‌تواند این صفحات کتگوری‌های مختلف، صفحات لندینگ یا صفحات فروش کالا یا خدمات باشد). افزایش رتبه صفحه اصلی در گوگل و سئو صفحه اصلی نرخ کلیک را بالا برده و افزایش فروش کالا یا خدمات را به همراه خواهد داشت.

یو ایکس (UX) سایت را جدی بگیرید.

تجربه کاربری که همگی آن را با UX می‌شناسند، هدف رضایت کاربر را در بر دارد که همراستا با هدف سئو است. زمانی‌که بنا طراحی و ساخت وبسایت با یو ایکس باشد، کاربر تجربه خوبی را از خرید یا حتی استفاده از خدمات رایگان سایت مثل خواندن مقالات بدست می‌آورد. قالب‌بندی هماهنگ با موضوع و محتوا، فاکتور مهمی است که این اجازه را به احساس مخاطب می‌دهد که زمان بیشتری را در صفحات سایت شما بگذراند. نتیجه جلب توجه کاربر نیز جلب توجه موتور جستجو گوگل و قرار گرفتن در لیست رتبه‌های برتر سایت است.

محتوا صفحه اصلی سایت را مدیریت کنید.

در این مورد که محتوا یونیک، سئو شده و کاربرپسند می‌تواند در تغییر رتبه یک وبسایت در گوگل غوغا به‌پا می‌کند، شکی نیست و اهمیت محتوا در سئو غیرقابل انکار است. بااین‌حال، اهمیت محتوا در سئو صفحه اصلی گوگل در جایگاه بالاتری قرار گرفته است. زیرا، محتواهای متنی هستند که می‌توانند به موتورهای جستجو بفهمانند که موضوع سایت چیست و براساس نیاز مخاطب آدرس سایت را نمایش دهند. پس سعی کنید سبک طراحی صفحه اصلی را طوری انتخاب کنید که بتوانید در قسمت‌های مختلف آن محتوا کاربرپسند درج کنید و عناوین زیر نیز در صفحه اصلی وبسایت به مخاطب نمایش داده شود.

  • محتوا متنی جذاب و سئو شده‌‌ای را در بخشی از صفحه اصلی سایت درباره عملکرد و موضوع آن بطور واضح بنویسید. در بخش‌هایی از محتواهای این صفحه از تصاویر سئو شده، ویدیو معرفی و لینک به صفحات داخلی سایت نیز استفاده کنید.
  • در صورت صلاحدید، اطلاعات کوتاهی از پیشنهادهای ویژه، تخفیفات و خدمات مختص به باشگاه مشتریان درج کنید یا از تصاویر اسلایدشو برای این بخش استفاده کنید.
  • قسمتی را برای اطلاعاتی درباره آخرین محصولات یا خدمات در نظر بگیرید.
  • نشان دادن آخرین وبلاگ‌ها نیز می‌تواند مدت زمان حضور کاربر در سایت را افزایش دهد.

توضیحات متا نیز برای سئو صفحه اصلی مهم است.

بله! توضیحات متا برای سئو صفحه اصلی بیش از صفحه‌هاتی دیگر سایت اهمیت دارد. در بخش متا دیسکریپشن، اطلاعاتی درباره آنچه که مخاطب در صفحه سایت شما خواهد خواند نمایش داده می‌شود. بخش متا در نتایج موتورهای جستجو به طور مستقیم توسط کاربر مشاهده شده و برای همه صفحات سایت در نظر گرفته شده است. متا باید بیشتر از ۱۳۰ و کمتر از ۱۵۴ کاراکتر باشد و برای سئو صفحه اصلی در این مرحله باید تمام خلاقیت خود را بکار ببرید.

تاثیرگذاری لینک سازی در سئو صفحه اصلی را دست کم نگیرید.

لینک‌سازی درست و اصولی به شرطی که هیچ یک از قوانین گوگل نقض نشود یکی دیگر از تاثیرگذارترین مرحله‌های سئو صفحه اصلی سایت است. شما می‌توانید کلمات انکر تکست صفحات مرتبط داخلی را در متن صفحه اصلی بکار برده و از انکرتکست‌های مهم در فوتر صفحه اول سایت استفاده کنید. همچنین گرفتن بک لینک از طریق رپورتاژ آگهی می‌تواند در رتبه گرفتن صفحه اول وبسایت کمک کند.

تگ H1 را بهینه کنید.

تمام صفحات یک وبسایت از جمله صفحه اول، دارای تگ H1 (عنوان صفحه) هستند. این تگ (هدینگ یک)، باید تنها یک بار در متن مورد استفاده قرار گیرد؛ پس دقت کنید که در صفحه اول تنها یک جمله بخصوص را برای تگ H1 انتخاب کنید. هدینگ یک معمولا در بالای صفحه قرار می‌گیرد و با فونت درشت‌تری نوشته می‌شود. انتخاب عنوان مناسب با جستجو کاربر یکی دیگر از مراحلی است که در بهینه کردن تگ H1 باید به آن توجه کنید.

تصاویر صفحه اصلی را سئو کنید.

قبل از پیشرفت هوش مصنوعی موتور جستجو گوگل، اگر از تصاویر تکراری با رنگ‌های متفاوت برای صفحات وبسایت استفاده می‌شد، گوگل آن را به عنوان یک عکس جدید تشخیص می‌داد. بالا بردن یا کم کردن کیفیت تصویر، جاجه‌جایی تصویر به چپ و راست یا درج لوگو بر روی عکس تکراری می‌توانست خزنده‌های گوگل را فریب دهد. اما، در حال حاضر گوگل به راحتی می‌تواند عکس‌های تکراری را تشخیص دهد.

شاید فکر کنید این بروزرسانی در موتور جستجو گوگل شرایط را برای سئو سایت سخت‌تر کرده است. اما، این بروزرسانی باعث شد تا افرادی که با هدف برطرف کردن نیاز کاربر سایتی را راه‌اندازی کرده‌ و تصاویر عکاسی شده و ویرایش شده با فتوشاپ را متناسب با محتوا در صفحات سایت خود درج می‌کنند، مورد توجه بیشتر گوگل قرار بگیرند. پس برای درج تصاویر در سایت، به‌ویژه در صفحه اصلی از عکس‌های منحصربه‌فرد و متناسب با نیاز کاربر ‌استفاده کنید. راه‌ کارهای زیر درباره سئو تصاویر، می‌تواند به سئو صفحه اصلی سایت کمک کند.

  • سعی کنید حتما از ویژگی ALT تصویر استفاده کنید. این ویژگی کمک می‌کند تا خزنده‌های گوگل بهتر متوجه شوند که تصویر درج شده، چه مفهومی را توصیف می‌کنند.
  • در نوشتن محتوا تگ ALT از کلمات کلیدی و مطابق با جستجو کاربر استفاده کنید.
  • اگر قصد دارید از تصاویر وبسایت‌های دیگر استفاده کنید و تصویر دارای نوشته است، قسمت متنی آن را جدا کنید. خزنده‌های گوگل هنوز نمی‌توانند محتوای نوشته شده روی عکس را بخوانند.
  • سعی کنید از تصاویر بدون متن و با کیفیت بالا استفاده کنید و متن مورد نظر بر روی تصویر را با استفاده از دستورات html و css بنویسید.

کلام آخر؛ چک لیست سئو صفحه اول سایت

در این مقاله از وندو به همه سوالات شما درباره سئو صفحه اصلی پاسخ دادیم. در کلام آخر این مطلب لازم است به این نکته اشاره کنیم که برای سئو صفحه اصلی سایت لازم است تا همه موارد گفته شده را بر روی یک کاغذ یا در گوگل شیت لیست کنید. سپس یک به یک فرایندهای گفته را بررسی کرده و در صورت بروز مشکل، آن‌ها را برطرف کنید. استراتژی سئو صفحه اول سایت را جدی بگیرید تا درآمد صعودی از سایت کسب و کارتان را تجربه کنید! در صورت هرگونه سوال و ابهام درباره فرایندهای بررسی شده و مشکلات پیش آمده در هنگام سئو صفحه اصلی، آن‌ها را در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید.

نوشته سئو صفحه اصلی سایت را چطور انجام دهیم؟ اولین بار در آکادمی وندو. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید