امروزه وب‌مستران از مزایای سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو آگاه هستند، لذا تلاش می‌کنند تا اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهند. یکی از راه‌کارهای عالی برای یاد گرفتن سئو خواندن کتاب‌هایی است که توسط نویسندگان مطرح و متخصص نوشته شده است. زیرا در این کتاب‌ها فنون و تکنیک‌های ارائه می‌شود تا افراد به کمک آن‌ها فروشگاه آنلاین خود را در صدر نتایج جستجو نشان دهند.

در این راستا تصمیم گرفته‌ایم که در مقاله پیش‌رو چند نمونه کتاب آموزش سئو را به شما معرفی نماییم. این کتاب‌ها را می‌توانید از طریق سایت آمازون یا سایر وب‌سایت‌های معتبر خارجی و ایرانی تهیه کنید و با مطالعه آن‌ها دانش خود را درباره سئو ارتقا دهید.

کتاب استراتژی‌های متخصص SEO

کتاب استراتژی‌های متخصص SEO یکی از بهترین‌ها در زمینه آموزش سئو به شمار می‌رود. این منبع موثق توسط فردی به نام سام آدودرا نوشته شده و در سال ۲۰۱۴ میلادی به چاپ رسیده است. کتاب استراتژی‌های متخصص SEO یک‌سری نکات کلیدی و تکنیک‌های حرفه‌ای را معرفی می‌کند که از جانب کارشناسان برجسته سئو در اقصی نقاط جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کتاب استراتژی‌های متخصص SEO

طبق ادعای نویسنده تمامی تکنیک‌های ذکر شده در این کتاب برای کلیه کسب و کارهای آنلاین حتی مشاغل کوچک نیز قابل استفاده هستند. با خواندن این راهنمای جامع اطلاعات بسیار مفیدی به دست می‌آورید که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کتاب استراتژی‌های مخصوص سئو به شما کمک می‌کند که نکات کلیدی و مفیدی را به منظور بهبود عملکرد سایت خود فرا بگیرید.
  • از طریق این راهنما می‌آموزید که چگونه با جامعه هدف خود درباره محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید، به شیوه‌ای طبیعی صحبت کنید.
  • نکاتی مفید را در مورد عیب‌یابی مجازات‌های گوگل یاد می‌گیرید.
  • از طریق این کتاب آموزش سئو می‌فهمید که چگونه جستجوهای پولی را از سرچ‌های طبیعی تشخیص بدهید و از چه طریق با سرمایه‌گذاری در هر کدام از آن‌ها ترا‌فیک دلخواه خود را به دست آورید.
  • روش‌هایی به شما آموزش داده خواهد شد که بتوانید به کمک آن‌ها سایت‌های رقیب را به‌خوبی آنالیز کرده و در نهایت نیز بهترین روش‌های بازاریابی را با توجه به استراتژی فروش خود برگزینید.
  • در این کتاب نکات مفیدی درباره مشخصات عملکرد موتورهای جستجو وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توانید سایت خود را بهینه سازی نمایید و رتبه خوبی در نتایج جستجو بگیرید.
  • شیوه به کار بردن ابزارهای آنلاین کسب و کار گوگل را می‌آموزید تا از این طریق توسط موتورهای جستجو بهتر دیده شوید.

کتاب سئو جدید

کتاب سئو جدید تالیف مهدی محمدی است که با خواندن آن با بسیاری از مفاهیم و نکات کلیدی در حوزه سئو آشنا خواهید شد. به طور کلی این کتاب آموزش سئو را می‌توان به سه قسمت اصلی تقسیم کرد. در بخش اول نویسنده تلاش می‌کند که خواننده را کاملاً با مفاهیم سئو آشنا نماید، سپس یک‌سری نکات کاربردی آموزش داده می‌شود تا فرد بتواند عملیات سئو را به خوبی آغاز کند. در نهایت نیز روش‌های درآمدزایی از طریق سئو بیان‌ می‌گردد.

کتاب سئو جدید

دلیل این‌که خواندن کتاب سئو جدید به بسیاری از کاربران توصیه می‌شود این است که نویسنده تجربه شخصی خود را پس از آنالیز اسناد گوگل و بررسی بسیاری از سایت‌های معتبر با خوانندگان به اشتراک می‌گذارد. در واقع مهدی محمدی فلسفه جدیدی از سئو را با نام سبک سئو جدید به مخاطبان ارائه می‌دهد تا خواننده پس از اتمام کتاب دارای یک سبک کاری ویژه شود.

کتاب SEO FOR GrowTH

کتاب سئو برای رشد در حال حاضر به‌عنوان یکی از بهترین کتاب‌ها برای آموزش سئو شناخته می‌شود که توسط john jantsch و and phil singleton به رشته تحریر درآمده است. جان تش و فیل سینگلتون بر این عقیده‌اند که بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یک بخش اساسی برای تبلیغات محسوب می‌شود. به همین دلیل تاکید فراوانی بر حضور کسب و کارها در فضای اینترنت دارند. این دو نویسنده کوشیده‌اند که تکنیک‌های سئو و اصول بهینه سازی سایت را به مخاطبان آموزش دهند تا از این طریق به رشد بیزینس‌های آنلاین کمک کنند.

کتاب SEO FOR GrowTH

این کتاب آموزش سئو دارای دو قسمت اصلی است که در بخش اول نویسندگان به بررسی مفاهیم سئو می‌پردازند و در قسمت دوم تکنیک‌های قدرتمند سئو به خواننده آموزش داده می‌شود. از جمله این تکنیک‌ها می‌توان به نحوه ایجاد محتوا و انتشار آن، انجام تبلیغات به ازای هر کلیک و چگونگی حفظ شهرت و اعتبار سایت اشاره کرد.

کتاب سئو و بهینه سازی

کتاب سئو و بهینه سازی توسط رامین براتی نوشته شده و یکی از قدیمی‌ترین کتاب‌هایی است که در حوزه آموزش سئو وجود دارد. این راهنمای جامع در سال ۱۳۹۱ به چاپ رسیده و مفاهیم سئو را به زبانی ساده و مبتدی آموزش می‌دهد. از جمله مفاهیمی که رامین بیاتی سعی کرده در کتاب خود به خوانندگان ارائه دهد، می‌توان به نحوه لینک سازی خارجی اشاره نمود.

کتاب سئو محتوا

کتاب سئو محتوا تالیف حمید طهماسبی دارای سه فصل اصلی است. در فصل اول نویسنده تلاش کرده که مخاطب را با مفاهیمی مانند واژگان کلیدی، کلمات کلیدی دم بلند و مواردی از این قبیل آشنا نماید. در فصل دوم نیز حمید طهماسبی به ساختار سایت پرداخته و نهایتاً در فصل سوم نیز اصول نوشتن محتوا را با پلاگین یوآست آموزش می‌دهد.

کتاب سئوی 2020

سئوی 2020 اثر آدام کلارک

اگر تمایل دارید که در زمینه بروزرسانی سایت خود و همچنین روش‌های موثر برای ایجاد لینک اطلاعات ارزشمندی به دست آورید، خواندن کتاب سئوی 2020 اثر آدام کلارک را به شما توصیه می‌کنیم. با مطالعه این کتاب آموزش سئو اطلاعات مفیدی درباره نحوه دریافت واژگان کلیدی پولی، هک شدن در شبکه‌های اجتماعی، شیوه لینک دهی و… به دست می‌آورید. علاوه‌براین از طریق کتاب سئو ۲۰۲۰ می‌توانید با ۲۵ ابزار شناخته شده سئو نیز آشنا ‌شوید.

کتاب سئوی گام به گام

این کتاب آموزش سئو توسط کایمین جونز به رشته تحریر درآمده و یکی از منابع کامل و غنی در حوزه بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو به شمار می‌رود. جونز بالغ بر ۱۵ سال است که کلیه روش‌های ذکر شده در این کتاب را شخصا استفاده می‌کند و تاکنون توانسته یک بیزینس آنلاین بسیار موفق داشته باشد. از این‌رو می‌توانید از بابت موثر بودن تکنیک‌های ارائه شده در این کتاب اطمینان حاصل نمایید.

تمرکز اصلی نویسنده کتاب سئوی گام به گام بر ویژگی‌های سئو موقع کار با موتورهای جستجوی گوگل و همچنین الگوریتم‌های فهرست‌بندی منظم آن معطوف شده است. بنابراین با مطالعه کتاب اطلاعات ارزنده‌ای را درباره واژگان کلیدی فرا خواهید گرفت. جونز سعی کرده که در کتاب خود در مورد تولید محتوای باکیفیت و روش‌های بهینه سازی فنی نیز صحبت کند. با مطالعه این متون یاد می‌گیرید که چگونه یک سایت کاربر پسند داشته باشید و سرعت بارگذاری آن را افزایش دهید تا بتوانید مشتریان بیشتری را به سمت فروشگاه آنلاین خود هدایت نمایید.

کتاب راهنمای نهایی ساخت لینک

این کتاب اثری از اریک وارد و گرت است که اطلاعات جامع و کاملی را درباره نحوه ایجاد بک لینک در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این دو نویسنده در لابلای کتاب خود مفاهیم لینک‌های موثر و ساختار کلی آن‌ها را به طور کامل و شفاف شرح داده‌ و سپس به روش‌های جذب بلک لینک پرداخته‌اند. از جمله روش‌های توصیه شده توسط وارد و گرت می‌توان به آنالیز و تجزیه و تحلیل بازار برای تولید مقالات قابل لینک دهی و همچنین ایجاد کمپین‌هایی به منظور ساخت بک لینک غواصی اشاره کرد.

کتاب SEO Myths and Half-Truths

کتاب SEO Myths and Half-Truths

این کتاب توسط یکی از متخصصان بازاریابی سئو به نام دیوید هود نوشته شده و تمامی استراتژی‌های سودجویان را برای دستیابی به مشاغل بی اثر می‌داند. به عبارت دیگر دیوید هود می‌کوشد که سئو را فرآیندی بی‌نتیجه جلوه دهد تا از این طریق وجهه‌ای درست و اصولی از سئو را که بر دو فاکتور زمان و دوام پایه‌گذاری شده به خواننده آموزش بدهد. پس از خواندن این کتاب به دیدگاه بی‌نظیر و فوق‌العاده‌ای در زمینه سئو می‌رسید و می‌توانید سایت خود را به بهترین شکل برای موتورهای جستجوی گوگل بهینه سازی نمایید.

کتاب سئو سایت

این کتاب آموزش سئو به شیوه‌ای منحصربه‌فرد توسط نویسنده ایرانی آقای محسن صالحی و براساس ترجمه مقالات سایت‌های معتبر تحریر شده است. در این راهنمای آموزش سئو می‌توانید نکاتی مفید و کاربردی را درباره سئو و اصطلاحات گوگل بیاموزید. علاوه‌برآن راه‌کارهایی عالی برای نمایش رتبه سایت در این کتاب وجود دارد. قطعا خواندن این کتاب برای رسیدن به بالای گوگل می‌تواند به شما کمک کند.

کتاب چطور در سال 2020 به رتبه بالای گوگل برسید

این کتاب اثر تیم کامرون-کچن است که حرفه‌ای‌ترین روش‌های سئو را به مدیران سایت‌ها آموزش می‌دهد. در کتاب چطور در سال 2020 به رتبه بالای گوگل برسید، ابتدا به مفهوم سئو پرداخته شده و سپس نکات بسیار مفیدی درباره راه‌کارهای آوردن سایت به صفحه اول گوگل بیان شده است. نویسنده همچنین درباره پیشگیری از مشکلات سئو و نحوه شناسایی واژگان کلیدی به منظور افزایش بازدیدکنندگان از سایت به طور مفصل صحبت می‌کند. خواننده پس از مطالعه این کتاب آموزش سئو روش‌هایی را برای بهینه سازی سایت خواهد آموخت و در نهایت نیز به یک استراتژی جامع درباره سئو می‌رسد.

کتاب هنر سئو

این کتاب آموزش سئو توسط تیمی از نویسندگان به نام‌های استفان اسپنسر، اریک انگ و جسی استریکیولا نوشته شده و به دلیل محبوبیت فراوان به چاپ سوم نیز رسیده است. این تیم متخصص در کتاب هنر سئو قوی‌ترین و به‌روزترین استراتژی‌های بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو را آموزش می‌دهند.

جمع‌بندی از معرفی 12 کتاب آموزش سئو

با مطالعه کتاب‌‌های مختلف در زمینه سئو می‌توانید اطلاعات موثقی را درباره دانش سئو و پیاده‌سازی آن بر روی سایت خود به دست آورید. در این مقاله چند کتاب آموزش سئو به شما معرفی شد که هر کدام از آن‌ها تکنیک‌های متفاوتی را برای یادگیری سئو و اعمال آن بر روی سایت مورد بحث قرار داده‌اند. کلیه کتاب‌هایی که در این نوشتار به آن‌ها اشاره شد، مطابق با الگوریتم‌های فعلی گوگل تالیف شده‌اند، بنابراین در صورت تغییر الگوریتم‌های گوگل عملاً بلااستفاده می‌شوند. پس در صورتی‌که الگوریتم‌های گوگل تغییر کنند لازم است که دانش خود را به‌روزرسانی نمایید و کتاب‌های جدیدی را که مطابق با آن‌ها تحریر شده‌اند، مورد مطالعه قرار دهید.

راه حل بهتر و البته پرطرفدارتر این است که از مشاوران سئو برای بهینه سازی سایت خود کمک بگیرید. چون این افراد چندین سال در حوزه سئو فعالیت داشته و تجربه فراوانی کسب کرده‌اند. از این‌رو برای کسب و کارهای مختلف در زمینه سئو داخلی، سئو خارجی و سایر موارد یک نسخه واحد و یکسان را نمی‌پیچند. مشارکت وندو با بهترین سئوکاران کشور شرایطی را فراهم آورده تا در زمینه آموزش سئو، مشاوره‌های رایگان و حرفه‌ای را در اختیار شما قرار دهد. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر از طریق شماره‌های درج شده در سایت با کارشناسان این مجموعه ارتباط برقرار کنید.

نوشته معرفی 12 کتاب آموزش سئو اولین بار در آکادمی وندو. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید