روش های ساخت بک لینک و انواع لینک سازی را بشناسید

به زبان ساده، هنگامی‌که یک وب‌سایت به یک وب‌سایت دیگر لینک می‌دهد، یک بک لینک ساخته شده است. لازم به ذکر است که صفحه هایی با بک لینک بیشتر بطور طبیعی و طبق الگوریتم های گوگل رتبه بالاتری خواهند داشت.

تولید و انتشار محتوای جذاب میتواند بهترین قدم برای شروع باشد اما باید در نظر گرفت که تمرکز کامل روی این موضوع کافی نیست. باید در نظر داشته باشید که مردم در مرحله اول برای استفاده از محتوای جذاب شما باید بتوانند سایت شما را در صفحات اول پیدا کنند.

البته باید توجه داشت که باید توجه داشت اثر همه بک لینک‌ها بر رتبه‌بندی یکسان نیست. همان طور که بعضی از بک لینک‌ها به بهبود رتبه سایت کمک می‌کنند، برخی دیگر باعث افت رتبه آن خواهند شد. با ما همراه باشید تا بیشتر با رمز و راز بک لینک‌ها آشنا شوید.

رتبه‌هایی که گوگل در صفحات جستجو به سایت‌ها اعطا می‌کند تا حد بسیار زیادی به رفتار کاربران در سایت بستگی دارد. با هر یک کاربری که مدت زیادی صفحات یک وب سایت را زیر و رو می‌کند یا بعد از گذشت مدت زمانی مجدداً به همان وب سایت سر می‌زند، رتبه سایت بهبود خواهد یافت. به همین دلیل گوگل به هر بک لینک به چشم یک رأی مثبت نگاه می‌کند. رأیی که از سوی سایت‌های دیگر به آن داده شده است. هر چه تعداد رأی‌های یک سایت بیشتر باشد نشان‌دهنده اعتبار بیشتر آن خواهد بود و در نتیجه لیاقت کسب رتبه بهتری را در صفحه نتایج جستجو خواهد داشت. این همان اثر مستقیم بک لینک بر سئو است.

روش های ساخت بک لینک

1. پست مهمان

2. شبکه های اجتماعی

3. فعالیت در انجمن ها

4. تولید محتوا مناسب و با کیفیت

5. ریپورتاژ آگهی

لازم به ذکر است که راه ریپورتاژ آگهی یکی از بهترین میانبر هایی است که میتوانید از آن استفاده کنید البته باید به موارد زیر حتما توجه داشه باشید

  1. پر بازدید بودن سایتی که تصمیم دارید در آن ریپورتاژ بذارید
  2. دائمی بودن لینک هایی که در اختیار شما میگذارند
  3. محتوای مناسب
  4. اعتبار سنجی دامنه سایتی که میخواهید در آن در ریپورتاژ بگذارید
  5. بازه زمانی
  6. تعداد لینک های فالو و آنفالویی که در اختیار شما میگذارند

پر بازدید بودن سایتی که قصد  خرید بک لینک قوی  از آن را دارید : با توجه به بازدید سایت و رتبه الکسا آن تصمیم بگیرید. با توجه به بازدید سایت علاوه بر بک لینک قوی همچنین بازدید هم از صفحه بک لینک خود داشته باشید.

لینک های دائمی : دائمی بودن لینک هایی که از سایت ریپورتاژ میگیرید خیلی مهم است. دلیل آن این است که اگر بک لینک شما حذف شود اعتباری که برای خود تهیه کرده بودید از بین خواهد رفت.

محتوای مناسب :  استفاده از محتوای با کیفیت در مبحث ریپورتاژ بسیار با اهمیت است زیرا باعث به دست آوردن نتایج بهتر میشود. درضمن لازم به ذکر است که اگر قصد دارید برای یک موضوع چندین ریپورتاژ تهیه کنید حتما باید به محتوا پی خود دقت کنید تا به هیچ عنوان یکی نباشند.

اعتبار دامنه : در قدم اول باید اعتبار دامنه یا دامینی که برای خرید بک لینک مورد نظر دارید چک کنید زیرا اگر اعتبار دامنه پایین باشد بجای بالا بردن اعتبار سایت شما به آن آسیب میزند. برای اعتبار سنجی دامنه ها کافیست از ابزار ماز استفاده کنید.

بازه زمانی : به یاد داشته باشید که طبق قوانین گوگل خرید بک لینک اسپم شناخته میشود. پس باید به یاد داشته باشید که اگر قصد خرید چندین بک لینک را دارید باید حتما به بازه زمانی دقت کنید. بطور کلی نباید خرید چندین بک لینک را بازه زمانی کوتاه انجام دهید.

لینک ها : برای لینک هایی که در ریپورتاژ اگهی خود استفاده میکنید باید وسواس بیشتری به خرج بدهید چون باید حتما دقت داشته باشید که هرچقدر لینک های داده شده بیشتر باشد اعتباری که به آن ها داده میشود هم متقابلا کم میشود. پس با این دانش بهتر است که با دقت و واسواس بیشتری بک لینک هایی که در ریپورتاژ آگهی خود استفاده میکنید دستچین کنید.

تفاوت بک لینک فالو با بک لینک نوفالو

ارزش بک لینک در فالو و نوفالو بودن آن خلاصه میشود. هر لینک بصورت پیش فرض به فرمت فالو شناخته میشود و برای نوفالو  شدن بیشتر سایت از چند خط کد HTML استفاده میکنند.

لازم به ذکر است که وقتی ربات گوگل یک لینک نوفالو را کرول یا مشاهده میکند هیچ ارزشی به آن لینک نمیدهد.

در سال 1990 گوگل مفهوم پیج رنک را معرفی کرد باعث تغییر و تحول بزرگی شد. متخصصین و فعالان در حوزه سئو با توجه به این الگوریتم از فاکتور هایی که باعث پیشرفت پیج رنک میشد نوت برداری کردند و متوجه پیشرفت و پسرفت چشمگیری که در سایتشان به دست می آمد میشدند.

متخصصان سئو با توجه به این الگوریتم و استفاده از تکینک های کاربردی مانند تبادل لینک یا خرید بک لینک با کیفیت تلاش های زیاد و مستمری برای بهبود نتایج سایت خود کردند.

پس از داغ شدن بازار خرید و فروش بک لینک، گوگل الگوریتم پنگوئن را برای مقابله با این موضوع ابداع کرد. الگوریتم پنگوئن سایت هایی که با استفاده از سئو کلاه سیاه مانند استفاده از بک لینک های اسپم و بک لینک های نوفالو به نتایج بالا و بهتر رسیده بودند پنالتی و جریمه کرد. پس از گذشت زمان و بیشتر شناخته شدن این الگوریتم تمام فعالان سئو متوجه اهمیت بالای بک لینک های فالو شدند.

تا به این لحظه حتما متوجه شده اید که همه بک لینک‌ها ارزش یکسانی ندارند. بک لینک‌های فالو که از سایت‌های معتبر، مشهور و با رتبه‌های خوب گرفته می‌شوند ارزش خیلی بهتری نسبت به سایر بک لینک‌ها دارند. به خصوص وقتی که حوزه کاری یکسانی با سایت شما داشته باشند یا به هر نحوی مرتبط باشند.

در مقابل بعضی از بک لینک‌ها نه‌تنها ارزشی ندارند بلکه حتی باید از آن‌ها اجتناب کرد؛ چراکه می‌توانند صدمات جبران‌ناپذیری برای وب‌سایتتان به بار بیاورند. یکی از این نوع بک لینک‌ها، گرفتن بک لینک از سایت‌های اسپم است. هرگز در سایت‌های اسپم یا مزارع لینک اقدام لینک سازی نکنید. سایت‌هایی که محتوای خاصی ندارند و صرفاً برای لینک سازی ایجاد شده‌اند. این نوع سایت‌ها معمولاً صفحاتی پر از لینک به سایت‌های مختلف با موضوعات متنوع و بی‌ارتباط با یکدیگر دارند.

این مطلب تبلیغاتی است

خبرگزاری تسنیم

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید